VOIP ( Voice Over İnternet Protocol ) Olarak kısaltılmıştır.
Teknik olarak, internet üzerinden ses görüşmesi yapabilmek. Şeklinde açıklanabilir.
VOIP mevcut haberleşme kanunlarına uygun olarak şehir içi, şehirler arası ve uluslar arası internet üzerinden telefon görüşme imkanı sağlar.
VOIP in tek dezavantajı hattın ulaşılabilir olmadığı ( İnternetin olmadığı ) zamanlarda çağrının cevapsız kalması durumudur. Şirketlerin Voip kullanırken en tedirgin oldukları kısım burasıdır. Bu durum voip çağırısını sabit veya ulaşılabilir bir mobil hatta yönlendirilerek giderilmektedir.
VOIP KULLANMANIN AVANTAJLARI
- Bir hattın meşgul olması durumunda; çağrı düştükten sonra başka müsait kişinin çağrıyı karşılayabiliyor olması Voip altyapısının en önemli avantajıdır.
- Voip doğası gereği bir pbx ‘dir. Bu sebeple tek bir numara üzerinden birden fazla çağrı almanızı sağlar. Alt numara kullanma veya birden fazla numara alma karmaşasını ortadan kaldırır ( 0312 485 40 20 / 21 / 22 vb. )
- Numara değiştirmeden hattınızı taşıyabilir mevcut hattınızı Voip üzerinden kullanabilirsiniz.
- Mobil uygulamalar sayesinde istediğiniz yerde istediğiniz dahili numarayı çalışanlarınızın telefonuna yönlendirebilirsiniz. Mobil olma avantajı sağlar. Ek maliyet gerektirmez.
- Sürpriz maliyetler ortadan kalkar. Dakika başına ücretlendirme veya dakika satın alarak şirketinizin giderlerini sabitlemiş olursunuz.